Mokymosi visą gyvenimą skatinimas yra vienas iš svarbių profesinio mokymo sistemos tikslų. Sąvokos „modulis“ pripažinimas profesiniame mokyme, be priėmimo į kvalifikacijas, suteikia praktinio poveikio šiam tikslui. Studentas, mokantis tik profesinio mokymo modulius arba „stojantis į modulį“, gali būti laikomas asmeniu, besistojančiu į profesinio mokymo teikėjo programą, bet neketinančiu įgyti kvalifikacijos. Panašiai „modulio baigėjas“ yra studentas, kuris nėra absolventas, bet sėkmingai baigė tam tikrus mokymus pagal profesinio mokymo programą ir paliko profesinio mokymo sistemą. Šis straipsnis parengtas dėl naujausių profesinio mokymo politikos pokyčių, kuriuos sudaro vis didesnis profesinio mokymo modulio studijų pripažinimas ir jų rezultatų matavimas. Tikslas – ištirti į modulį įstojusių ir profesinio mokymo baigusiųjų pramonės ir užimtumo ypatybes bei rezultatus.
Iki pastarųjų metų profesinio rengimo vertinimas ir moksliniai tyrimai akcentavo visų kursų studentus ir stojančius į kursus, ty į kursus, kuriais įgyjama visa kvalifikacija. Modulio sąvoka yra studento, kuris (sąmoningai) dalyvauja profesinio mokymo studijų programoje, nesuteikiančioje kvalifikacijos. Tokie „modulio“ studentai sudaro didelę profesinio mokymo studentų profilio dalį.
Praktiškai atrodo, kad daugiau nei 40 % profesinio rengimo studentų pirmiausia yra orientuoti į modulį, o ne į visą kursą, nes per tam tikrus metus jie mokosi tik vieną ar du modulius. Tai yra daug didesnis procentas, nei nustatyta oficialiai į profesinį mokymą įtrauktų „tik modulių“ skaičių kaip visų į profesinį mokymą įtrauktų asmenų skaičių. Kalbant apie baigiamuosius, keli tyrėjai įrodinėja išvados, kad kiekvienais metais profesinio mokymo modulių baigiančiųjų skaičius yra maždaug dvigubai didesnis (200 000 ar daugiau) nei profesinio mokymo absolventų skaičius. Modulinės profesinio mokymo programos skelbiamos viešai įstaigų internetiniuose puslapiuose, tad didžiąją informacijos dalį galite rasti internete.