Prekyba internetu tapo vienu iš pagrindinių verslo varomųjų jėgų dėl daugybės pranašumų verslui. Vienas reikšmingiausių privalumų – didesnis klientų pasiekiamumas ir pasiekiamumas. Vykdydami internetinę prekybą, įmonės gali pasiekti klientus iš viso pasaulio, kurie galėjo būti nepasiekiami tradicinėse parduotuvėse. Šis didesnis pasiekiamumas ir galimybė pasiekti klientus gali padidinti pajamų potencialą ir didesnę klientų bazę. Įmonės svetainės ar elektroninės prekybos platformos sukūrimas gali būti puikus būdas mažoms ir vidutinėms įmonėms išplėsti savo pasiekiamumą ir prieigą prie klientų.
Kitas internetinės prekybos privalumas – mažesnės išlaidos ir pridėtinės išlaidos. Tradicinėse parduotuvėse reikia didelių investicijų į nuomą, komunalines paslaugas ir kitas pridėtines išlaidas. Tačiau su prekyba internetu įmonės gali dirbti su mažesnėmis pridėtinėmis išlaidomis ir mažesnėmis sąnaudomis. Dėl to gali padidėti pelno marža ir padidėti konkurencingumas rinkoje . Be to, pradėti verslą internete gali būti ekonomiškiau nei pradėti tradicinį verslą.
Internetinė prekyba taip pat padidina įmonių efektyvumą ir produktyvumą. Internetinės platformos gali automatizuoti daugelį procesų ir sumažinti rankų darbo poreikį, todėl padidėja efektyvumas ir produktyvumas. Tai gali pagreitinti užsakymų apdorojimą ir pristatymo laiką, taip pat sumažinti klaidų skaičių ir pagerinti klientų pasitenkinimą. Elektroninės prekybos naudojimas gali padidinti verslo produktyvumą, inovatyvumą, konkurencingumą. Todėl prekyba internetu gali būti vertinga priemonė įmonėms gerinti savo veiklą ir padidinti sėkmę rinkoje.
Internetinės prekybos augimas labai pakeitė verslo modelius ir strategijas. Įmonės, kurios kažkada rėmėsi tik tradicinėmis parduotuvėmis, dabar plečia savo pasiekiamumą per internetines platformas. Prekyba internetu tapo populiariu būdu verslui pasiekti naujų klientų, išplėsti savo rinkos dalį ir padidinti pelną. Šis strategijos pokytis leido įmonėms prisitaikyti prie kintančios rinkos ir išlikti konkurencingoms vis labiau skaitmeniniame pasaulyje. Dėl to prekyba internetu tapo vienu iš pagrindinių verslo augimo ir inovacijų varomųjų jėgų.
Naujų verslo galimybių atsiradimas yra dar vienas reikšmingas interneto prekybos poveikis. Internetas atvėrė naujas rinkas ir sukūrė naujų kanalų verslui pasiekti klientus. Pavyzdžiui, mažos ir vidutinės įmonės dabar gali parduoti savo prekes pasaulinėje rinkoje ir konkuruoti su didesnėmis įmonėmis . Internetas taip pat leido įmonėms kurti naujus produktus ir paslaugas, kurių anksčiau nebuvo įmanoma. Dėl to prekyba internetu paskatino naujų darbo vietų kūrimą ir naujų pramonės šakų augimą.